.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعطيلي راه‌آهن گرگان ـ تهران پس از 81 سال

عضو شوراي شهر گرگان تعطيلي راه‌آهن گرگان به تهران را پس از 81 سال نگران‌كننده دانست.

عبدالرضا چراغعلي اظهار داشت: به مدت سه ماه و نيم است كه راه‌آهن سنتي و با ارزش شمال كشور كه همواره به صورت شبانه‌روزي رفت و برگشت داشت و به شهروندان سرويس مي‌داد به بهانه تغيير 26 كيلومتري كه در استان مازندران در حد گلوگاه و بهشهر است، تعطيل شد.

وي تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود تا سال جديد هم راه‌اندازي نشود و مسافران نوروزي امسال دست خالي برگردند و نتوانند از اين مسير سنتي كه در سال 1307 برنامه‌ريزي شد، استفاده كنند.

عضو شوراي شهر گرگان يادآور شد: اين هجمه به راه‌آهن گرگان در شرايطي است كه سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت، توسعه راه‌آهن گرگان به مشهد است كه اخيرا هم توسط رياست مجلس مجددا كلنگي بر زمين زده شد و بر توسعه اين راه تاكيد شد.

چراغعلي تصرف 5/6 هكتاري از اراضي راه‌آهن به مسكن مهر و واگذاري آن اشاره كرد و گفت: به تعبير رئيس راه‌آهن كشور اين واگذاري مشكلاتي را براي ما ايجاد كرده است.

وي اظهار اميدواري كرد با پيگيري مديران بايد اين نگراني به حداقل برسد.

چراغعلي با ارائه پيشنهاد درخواست نامه‌اي در اين مورد به استاندار بر ضرورت توجه مديريت استان و ساير مديران به اين مهم تاكيد كرد.

عضو شوراي شهر گرگان ادامه داد: از نظر مسئولان در رجا و راه آهن شمال كشور مناسب‌ترين كانال حل معضل نمايندگان مجلس هستند و جاي پرسش براي همگان بود كه چرا تاكنون نمايندگان مجلس براي گرگان اقدامي نكرده‌اند.

عضو شوراي شهر يادآور شد: علاوه بر تعطيلي راه آهن بندر گرگان راه آهن بندرتركمن و بندرگز نيز تعطيل است، بنابراين شهروندان گرگاني براي استفاده از قطار بايد به ساري بروند. اين امر تلاش جدي مي‌طلبد كه مسير سنتي همچون گذشته حفظ شود، ضمن اين كه چشم اميدمان به توسعه ارتباطات قوي‌تري است كه سياست‌هاي دولت هم در راستاي توسعه راه آهن به مشهد بود.

وي ادامه داد: مديريت راه‌آهن رجا روزانه 3 هزار نفر با قطار گرگان به تهران تردد داشته‌اند كه در حال حاضر اين مسير تا ساري فعال است.

چراغعلي عنوان كرد: بايد باورهاي فراموش شده را كه خيلي‌ها آن را از دست داده‌اند زنده كنيم كه نه تنها راه‌آهن گرگان به تهران بلكه گرگان به مشهد را نيز داشته باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مریم شادپور رود کلی 3 اسفند 1388
سلام
من یکی از شهروندان سابق گرگان هستم ،که همیشه به همراه همسر ودخترم سفر با قطار را ترجیح داده ایم ولی متآسفانه تعمیرات چند ماهه اخیر مانع استفاده ما برای تعطیلات نوروز شد ،از مسئولین محترم خواهش میکنم بیشتر به فکر راحتی مردم مهربان گرگان باشند.
با تشکر
بهار زیبا بر شما مبارک

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.